BIEDERMAN ȘI INCENDIATORII - Teatrul German de Stat, Timișoara

Duminică 17 septembrie, ora 19.00, Teatrul de Nord - Sala Mare

 

Teatrul German de Stat, Timișoara 

 

BIEDERMAN ȘI INCENDIATORII

de Max Frisch 

 

Regia: Tompa Gábor

Decorul și light-design-ul: Helmut Stürmer

Costumele: Carmencita Brojboiu

Coregrafia: Florin Fieroiu

Muzica originală: Vasile Șirli

Pregătirea muzicală: Roxana Ardeleanu

 

Distribuția: 

Domnul Biedermann: Franz Kattesch

Babette, soția lui: Enikő Blénessy

Anna, o menajeră: Ioana Iacob

Schmitz, un lupător: Radu Vulpe

Eisenring, un chelner: Rareș Hontzu

Un polițist: Konstantin Keidel

Un Doctor în filozofie: Ida Jarcsek-Gaza

Văduva Knechtling: Olga Török

Corul, alcătuit din pompieri: Dana Borteanu, Isa Berger, Tatiana Sessler-Toami, Silvia Török, Oana Vidoni, Anne-Marie Waldeck, Isolde Cobeţ 

Epilog la Biedermann și incendiatorii:

Domnul Biedermann: Franz Kattesch

Babette, soția lui: Enikő Blénessy

Anna, o menajeră: Ioana Iacob

Un polițist: Konstantin Keidel

Văduva Knechtling: Olga Török

Belzebut: Radu Vulpe

Un personaj: Rareș Hontzu

Macacul: Ida Jarcsek-Gaza

Corul, alcătuit din pompieri: Dana Borteanu, Isa Berger, Tatiana Sessler-Toami, Silvia Török, Oana Vidoni, Anne-Marie Waldeck, Isolde Cobeţ 

 

Durata spectacolului: 2 h (fără pauză)

 

Parabola – intitulată în subtitlu O piesă didactică fără învățăminte – vorbește despre eșecul omului obișnuit atunci când ar trebui să ia atitudine împotriva unui pericol iminent: niște necunoscuți se aciuiesc rând pe rând în casa producătorului de cosmetice Biedermann. Cu toate că îl scandalizase informația din presă că incendiatori deghizați găsesc pretexte să intre în casele oamenilor, pentru a le da apoi foc, Biedermann nu ia atitudine împotriva intrușilor din propria casă. Comicul grotesc și accentele critice însoțesc desfășurarea acțiunii înspre un deznodământ care devine, cu fiecare etapă, unul inevitabil. Frisch a început lucrul la text în 1948, iar premiera absolută a avut loc în 1958 la Zürich, fiind urmată la scurtă vreme de montări în peste 50 de teatre din diverse țări. Lipsa de reacție a personajului principal a fost interpretată uneori drept reflectare a conduitei ce permisese ascensiunea unui dictator precum Adolf Hitler.

Abonare la Newsletter
Abonare

Creeat de Altersoft