Bilete online
POATE VISEZI
după Izumi Suzuki



POATE VISEZI

după Izumi Suzuki

vezi tot programul
Miercuri
11 Dec 2024 19:00
Teatrul de Nord - Sala Studio
Joi
12 Dec 2024 19:00
Teatrul de Nord - Sala Studio


Video


Imagini

POATE VISEZI după Izumi Suzuki

Dramatizare de Alexa Băcanu 

Regia: Diana Dragoș

Scenografia: Oana Maria Pop 

Lighting design: Călin Mocan 

Distribuția:

Anette Marka

Raluca Mara

Alina Negrău 

cu participarea actorilor: Cătălin Mareș, Bianco Erdei, Andrei Stan, Andrei Gîjulete, Cristian But

și a voluntarilor Trupei Mihai Raicu: Alex Blănaru, Rareș Boldan, Traian Oșan, Gabriel Pop, Dominik Schvarchopf, Tudor Shilaghi

--------------
Foto: Tibor Jäger
--------------
Proiecții video: Tudor Dreve
--------------
Regia tehnică: Eniko Botos
Sunet: Vlad Giurge
Sufleur: Yvette Princz
--------------

Premiera: 20 aprilie 2024, Sala Studio
Vârsta recomandată: 14+
Durata: 1 oră, 20 min. (fără pauză)
--------------
Spectacolul conţine efecte de lumini produse de stroboscop,
ce pot declanşa crize persoanelor care suferă de epilepsie fotosenzitivă.
--------------

Departamentul de Control al Populației alege periodic persoane, în mod aleatoriu, pentru un experiment de criosomn ca soluție la suprapopularea planetei. Nu se știe dacă acești oameni se vor mai trezi vreodată, dar li se dă posibilitatea să-și transfere conștiința în visele altei persoane, dacă aceasta e de acord s-o „găzduiască”. Yoshiko e una dintre persoanele selectate pentru experiment și, neavând pe nimeni altcineva, își roagă prietena să-i ofere spațiu în lumea ei mentală. Relația complicată dintre cele două fete și fuziunea universurilor lor pare să declanșeze un eveniment cataclismic care provoacă haos și transformă totul într-un coșmar cu repercusiuni în realitate.

--------------

Izumi Suzuki aparține celei de-a doua generații de scriitori SF, activi din anii 1970- 1980, care s-au distanțat de influența SF-ului American și și-au format un stil propriu, fiind adesea caracterizată ca un precursor al cyberpunk-ului. Deși sunt scrise în anii ‘70 - ‘80, universul povestirilor sale pare mai actual acum decât în urmă cu 50 de ani. Izumi Suzuki expune latura mai întunecată și mai dureroasă a existenței umane și demonstrează efectele schimbării asupra omenirii, prin cunoașterea intimă a psihicului și emoțiilor.

Scrierile sale au fost recent descoperite de cititorii anglofoni, prin traducerea a 7 dintre povestirile sale, în antologia editată și publicată de Verso Books, sub titlul Terminal Boredom

--------------

Oana Maria Pop este artist vizual care trăiește și lucrează în Cluj-Napoca, România. Practica sa explorează idei și concepte despre ce înseamnă să fii om, mediul înconjurător și cum se influențează reciproc. Lucrează̆ cu precădere în tehnică mixtă cu ulei și acrilic pe pânză, silicon industrial și fotografie. 

În ultimii ani, Oana și-a concentrat explorarea artistică asupra reprezentării femeilor atât în artă, cât și în societate, lucrările ei abordând și contestând  narațiunile predominante din jurul miturilor violului, violenței domestice și diferitelor forme de abuz împotriva femeilor și a fetelor.

În 2023 a fost unul dintre cei 12 artiști cărora li s-a acordat o rezidență artistică din partea muzeului Urban Nation și fundației Berliner Leben în Berlin, unde artista a lucrat pe subiectul lingvisticii media, cu un accent pus pe vocea pasivă și vocea activă folosite în articolele despre femicid. 

Oana Maria Pop a avut proiecte și colaborări expuse la instituții de artă contemporană naționale cât și internaționale, cum ar fi:
Centrul de Cultură Urbană, Cluj-Napoca; Muzeul Național de Artă Contemporană, București; Kunsthalle Bega, Timișoara; Galeria Galateca, București; Galeria Iaga, Cluj-Napoca; Urban Nation-Project Space Gallery, Berlin, Germania; Institutul Cultural Român, Berlin, Germania, Flux.I.bell.Structures, Berlin, Germania; Kunstnernes Hus, Oslo, Norvegia; Booming Contemporary, Lieu City, Italia.

--------------

Alexa Băcanu a absolvit secția de Teatrologie a Facultății de Teatru și Televiziune din Cluj. După facultate a lucrat un timp la Teatrul Național din Craiova, înainte să revină la Cluj, unde s-a implicat ca PR sau coordonator în diverse proiecte culturale, cum ar fi evenimentele derulate de librăria Cărturești, Someș Delivery sau Festivalul Temps d’Images. Este coordonator de proiecte și membră a echipei artistice Reactor de creație și experiment Cluj-Napoca în calitate de autor dramatic. Din anul 2022 și până în prezent este consultant artistic la Teatrul Național „Lucian Blaga” din Cluj-Napoca.
Începând cu anul 2009, a scris piese care au fost montate în teatre independente și de stat din Cluj-Napoca, București, Craiova, Brașov, Suceava, Târgu Mureș, Petroșani:
Wonders of Transylvania”, r. Martin Boross; „Visul”, r. Dragoș Alexandru Mușoiu; „Istoria copilăriei (4 episoade)”, Episodul „De-a baba”, r. Olivia Grecea; „Dă-te din soare”, r. Leta Popescu; „Glorie”, r. Olivia Grecea; „Rândul 3, aproape de margine”, r. Sânziana Stoican; „Madame Pove și familia Timp”, r. Delia Gavlițchi; „M.I.S.A.PĂRUT”, r. Dragoș Alexandru Mușoiu; „Monstruoasa poveste a fecioarei care aștepta să răsară soarele sau Isterie”, r. Diana Dragoș; „Dispariția”, r. Leta Popescu; „În 4D”, r. Ovidiu Caița – realizate în spațiul REACTOR
„Operațiunea Marte – Fabuloasa aventură a devenirii noastre”, regia Dragoș Mușoiu, Teatrul Național Craiova; „Pisica lui Schrödinger,” regia Alexandru Berceanu, Proiect 2, București; „Totul e foarte normal”, regia Leta Popescu, Replika, București; „Neverland”, regia Leta Popescu, Teatrul 3G, Târgu Mureș; „S.ocietate cu R.ăspundere L.imitată” (creație colectivă împreună cu Ana Cucu-Popescu, Petronela Ionescu, Alexandra Chițu), regia Florin Caracala, ColectivA, Cluj-Napoca; „București 41 Tur-Retur” (alături de Andreea Chindriș și Alexandru Berceanu), regia Alexandru Berceanu, Teatrul Evreiesc de Stat, București; „Call it Art!”, regia Leta Popescu, Teatrul Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca; „Ridichea Uriașă”, regia Delia Gavlițchi, Teatrul Arlechino, Brașov; „Prințul Rowland și Muntele Magic”, regia Noemi Lazici, Teatrul Dramatic ”Ion D. Sîrbu”, Petroșani; „Bazm” – spectacol radiofonic realizat de Asociația ArtResearch, Cluj Napoca; „Dexter”, regia Botos Balint, Enigma Cafe, Cluj Napoca; „Space Delivery System”, regia Diana Dragoș, Teatru 2.0; fragmentul „Roşu” din spectacolul „Rubik”, regia Diana Dragoş, Teatru 2.0, Cluj-Napoca; „Eppur si Muove”, regia Marius Lupoian, UAD Tîrgu Mureş; „Veronica nu se hotărăşte” (scrisă împreună cu Andreea Chindriș), regia Alexandru Nagy, Arca lui Noe, Bucureşti.


CRONICI:

Cum scap de intrusul din visele mele? - Poate visezi
Răzvan Rocaș
aprilie 2024

„Poate visezi e o adaptare scenică a povestirii You May Dream din volumul Terminal Boredom, ce creionează un univers distopic în care guvernul alege, la anumite perioade de timp, oameni în mod aleatoriu pentru a-i criogeniza, în încercarea de a contracara astfel fenomenul suprapopulării. Un proces nesigur pentru cel selectat pentru că nu există niciun fel de certitudine că acesta se va mai trezi într-un viitor mai apropiat sau mai îndepărtat, de aceea i se permite să își transfere conștiința în visele unei alte persoane. Yoshiko este una dintre persoanele selecționate pentru acest somn criogenic, și o roagă pe prietena ei, Suzumi, să-i facă și ei loc în cosmosul ei oniric. Decizie care se dovedește ulterior cu consecințe mult mai complicate, fiind luată de Suzumi din dorința de-a scăpa de rugămințile repetate ale lui Yoshiko mai degrabă decât dintr-o formă de altruism.”
https://agenda.liternet.ro/articol/28635/Razvan-Rocas/Cum-scap-de-intrusul-din-visele-mele-Poate-visezi.html


Călătorind prin hăul nebulos al conștiinței - Poate visezi 
Adrian Țion

aprilie 2024

Un spectacol lucrat impecabil pe dramatizarea povestirii You May Dream a autoarei japoneze Izumi Suzuki este Poate visezi în regia Dianei Dragoș și adaptarea făcută de Alexa Băcanu. Sala studio a Teatrului de Nord din Satu Mare devine universul oniric al personajelor imaginate de scriitoarea și actrița japoneză, pasionată să sondeze în adâncime spiritul uman până la cele mai dramatice dezvăluiri și consecințe. Între pereți transparenți sau opaci, glisanți sau fixați în realitatea obiectuală, are loc confruntarea de o gravitate majoră dintre cele trei eroine: Suzumi (Anette Marka), Yoshiko (Raluca Mara) și Mama lui Suzumi (Alina Negrău). Scenografia bizară a Oanei Maria Pop și eclerajul halucinant al lui Călin Mocan, împreună cu coloana sonoră constant hârșâită, prelungită pe mai toată durată reprezentației, ne situează în centrul unei tensiuni dramatice frisonante, mereu amenințată cu ridicarea "pe culmile disperării" sau pe culmile imposibilului. (Adrian Țion, Călătorind prin hăul nebulos al conștiinței - Poate visezi)


Citiți mai mult pe LiterNet.ro aici
Bilete online

REGIA
Diana Dragoș
regia artistică

DISTRIBUTIA

COLABORATORI
Oana Maria Pop
scenografia
Tudor Dreve
proiecții video

ECHIPA TEHNICA
Botos Enikő
regia tehnică
Călin Mocan
lighting design: Călin Mocan


Parteneri media
   
Abonare la Newsletter
Abonare

Creeat de Altersoft