Bilete online
JANNA
de Iaroslava Pulinovici



JANNA

de Iaroslava Pulinovici

vezi tot programul
Sambata
19 Oct 2019 18:00
București, Festivalul Național de Teatru - Teatrul Odeon, Sala Majestic


Video


Imagini

JANNA de Iaroslava Pulinovici

Regia: Dumitru Acriș

Traducerea: Raluca Rădulescu

Scenografia: Cristian Gătina

Mișcare scenică: Roxana Fânață

Light design: Lucian Moga, Alexandru Dancu

Video design: Virgil Puiac

Distribuția:

Kirova Janna Gheorghievna - Adriana Vaida

Ivanski Andrei - Vlad Mureșan

Katia - Crina Andriucă

Vitali Arkadievici - Radu Botar

Olga - Anca Similar

Kirova - Dorina Nemeș

Tatăl Jannei - Cătălin Mareș

Kolea, Recuperatorul - Sorin Oros 

Ea - Ioana Cheregi

El - Andrei Stan 

Oriol - Ciprian Vultur

Vika - Lucia Maria Racșan

Jannocika - Roxana Fânață

Copilul - Maya Katerina Pop

Mama Jannei - Yvette Princz

 

Regia tehnică: Cristian Rudăreanu

Sufleur: Yvette Princz

Lumini: Ioan Iluță, Călin Mocan

Sunet: Vlad Giurge

Proiecție video: Stike Molnar

 

SPECTACOLUL FACE PARTE DIN SELECȚIA OFICIALĂ FNT 2019



A 29-a ediție a Festivalului Național de Teatru se va desfășura la București, între 18 și 27 octombrie 2019, director: Marina Constantinescu.

Motto-ul acestei ediții: Teatrul, clipa magică a istoriei

Proiect cultural finanţat de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale şi Primăria Municipiului Bucureşti

Producători: UNITER – Uniunea Teatrală din România, Centrul Cultural Expo Arte, Teatrul Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti

Partener: Institutul Cultural Român

Sponsori: HelpNet, MOL România, DEDEMAN, Domeniile Blaga

Toate informațiile: www.fnt.ro | https://fnt.ro/2019/program/?_sfm_ziua_evenimentului=2

Bilete la spectacole: www.mystage.ro

 

_______________________

Premiera: 31 martie 2019

Spectacol cu titrare în limba maghiară

Durata: 110 minute

Vârsta recomandată: 14

Spectacolul conţine efecte de lumini produse de stroboscop, în secvențe scurte, ce pot declanşa crize persoanelor care suferă de epilepsie foto-senzitivă.


Teasere
:

https://www.youtube.com/watch?v=AXkEaM0DNTo    

https://www.youtube.com/watch?v=1D14EnkwXWs&t=8s   

https://www.youtube.com/watch?v=cK-cZ0yuC7w   

https://www.youtube.com/watch?v=69kWCsw02sk   

https://www.youtube.com/watch?v=xNUYJLQdF3M   

https://www.youtube.com/watch?v=YT_sTF0icc0   

https://www.youtube.com/watch?v=iFo3INuM0UU  

 

Iaroslava Pulinovici s-a născut în 1987 în orașul Omsk. A absolvit Institutul de Dramă din Ekaterinburg, unde a studiat scrierea dramatică la clasa lui Nikolai Koliada. A scris prima piesă, ”Visul Natașei”, pe când avea numai 17 ani. Până în prezent a scris peste 20 de piese, a câștigat numeroase premii la concursuri de dramaturgie, iar piesele ei sunt montate în Rusia și în Europa. De câțiva ani scrie și scenarii de film și pentru seriale de televiziune. În limba română i-au fost traduse trei piese: ”Somnambulism”, „Corul lui Charon„ și ”Janna”, pentru proiectul teatrului Nottara ”Spectacolul începe cu o lectură” din 2015.

Piesa Janna sau Mâine va fi o nouă zi a fost scrisă în 2012 și este o tragicomedie despre o femeie de succes din zilele noastre care e obișnuită să aibă sub control propria viață, dar și viața tuturor din jur. Este o poveste despre prietenie, trădare și iubire. Este o reflecție asupra unei epoci în care oamenii ajung să plătească prea scump succesul. Piesa este montată foarte des în Rusia, dar cea mai celebră montare este cea semnată de Ilia Rotenberg la Teatrul Națiunilor din Moscova, unde se joacă din 2014 cu casa închisă, deși se spune că este spectacolul cu cele mai scumpe bilete din Rusia. 

Dumitru Acriș s-a născut în 1983 în Republica Moldova. În 2004 a absolvit actoria, iar în 2012 un master de regie la Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice din Chișinău. A fost 12 ani actor la Teatrul Luceafărul din Chișinău, din 2006 fiind Maestru în artă al Republicii Moldova. În 2017 a absolvit regia la cea mai prestigioasă școală de teatru din Rusia: Universitatea Națională de Artă Teatrală GITIS din Moscova, clasa profesorului L. Heyfets. A montat texte de Gorki, Cehov, Dostoievski, Soljenițîn, Ostrovski, Brecht, Shakespeare în teatre din Rusia, dar și din România.

Cronici:
Vasile Andreica, Informația zilei
Matrioşka sufletului feminin: “Janna”
http://www.informatia-zilei.ro/sm/matrioska-sufletului-feminin%e2%80%88janna/?fbclid=IwAR33kNHkW43rVloxlWRo1wQb9tl-CV62vr7W6XgeXtP6oRRrKikR0LBO5y8 

Claudiu Groza

TRIBUNA MAGAZINE

https://tribuna-magazine.com/un-laborator-teatral-minimalist-monumental/  

(...) Janna sau mâine va fi o nouă zi, aparține unei autoare deja foarte cunoscută la noi – Iaroslava Pulinovici –, însă nu are, după opinia mea, limpezimea tăioasă a altor drame ale sale, fiind ceva mai magmatic-indecisă, deși tentantă prin figurile exemplare construite.

De altfel, exact pe conturul acestor figuri exemplare – în special cea a personajului principal – a mizat și Acriș, într-o montare spectaculoasă prin amplitudine spațială. Beneficiind de sala mare a teatrului, regizorul a exploatat întreaga scenă – cu ușa de acces din fundal, cu scările metalice laterale și balcoanele tehnice. Faptul că Teatrul de Nord are ferestre în spatele scenei a dat spațiului de joc o alură monumentală, care a rotunjit haloul personajului principal. Pentru că Janna e o eroină din stirpea celor ale lui Tolstoi sau Turgheniev, firește, redusă în anvergură de promiscuitatea zilelor de azi. Femeie de afaceri, fără scrupule, un pic vulgară, foarte pragmatică, Janna trăiește cu un bărbat mult mai tânăr. Când acesta o părăsește dar, nevoit de împrejurări, se întoarce la ea cu femeia iubită și copilul lor, Janna se simte răzbunată și împlinită: ia copilul și se gândește la viitor.

Dumitru Acriș și actorii Adriana Vaida, Cătălin Mareș, Ioana Cheregi, Radu Botar, Sorin Oros, Vlad Mureșan, Rora Demeter, Crina Andriucă, Lucia Maria Racșan, Anca Similar au asigurat prin regie și joc impactul conflictului dramatic în public, cu un sesizabil crescendo de tensiune emoțională spre final, când într-adevăr personajul Jannei se apropie – cu aportul spațiului și splendidei muzici alese de Acriș – de exemplaritate. Cred, de altfel, că interpretarea scenică și inspirația regizorală fac și din această propunere un pariu ușor de câștigat de Teatrul de Nord – adică demn de continuat, fără îndoială.

De aplaudat, încă o dată, prestanța Adrianei Vaida în rolul titular, cu un echilibru de stări bine condus, feminitatea copleșitoare, în diverse registre și cu diverse efecte, adusă de partiturile Ioanei Cheregi, Crinei Andriucă, Rorei Demeter Luciei Maria Racșan și Ancăi Similar și convingătoarea febrilitate de joc, cu bună compoziție, a lui Vlad Mureșan – un rol matur al tânărului actor.

Bilete online

SCENOGRAFIA
Cristian Gătina
scenografia

DISTRIBUTIA
Cătălin Mareș
Tatăl Jannei
Radu Botar
Vitali Arkadievici
Sorin Oros
Kolea, Recuperatorul
Vlad Mureşan
Ivanski Andrei

COLABORATORI
Alexandru Dancu
light design
Dumitru Acriș
regia artistică
Lucian Moga
light design

ECHIPA TEHNICA
Cristian Rudăreanu
regia tehnică
Stike Molnár
proiecțievideo


Parteneri media
   
Abonare la Newsletter
Abonare

Creeat de Altersoft