Bilete online
LEGEA CELUI MAI PUTERNIC
de Dominik Busch



LEGEA CELUI MAI PUTERNIC

de Dominik Busch

vezi tot programul


Video


Imagini

LEGEA CELUI MAI PUTERNIC de Dominik Busch

Traducerea: Ioana Petre

Regia: Catinca Drăgănescu

Compoziție muzicală și sound design: Cristian Vieriu

Compoziţie vocală şi aranjament coral: Diana Dolcan

Concept vizual: Interior8

Light design: Lucian Moga, Alexandru Dancu

Asistență scenografie: Cristian Gătina

Distribuţia:

NadjaIoana Cheregi, Crina Andriucă, Roxana Fânaţă, Adriana Vaida

ErikCiprian Vultur

SimonAndrei Stan

AlvaroAndrei Gîjulete

DiegoCătălin Mareş

Corul - Carmen Frăţilă, Raluca Mara, Romul Moruţan

 

Sufleur: Yvette Princz

Sunet: Vlad Giurge

Proiecție video: Stike Molnar

Lumini: Ioan Iluță, Călin Mocan

Regia tehnică: Cristian Rudăreanu

 

Premiera: 16 februarie 2020

Durata spectacolului: 1h, 45min. (fără pauză)

Interviu Catinca Drăgănescu: https://www.youtube.com/watch?v=O09p4D_nSWs 

Sinopsis:
Tânăra regizoare Nadia Studer lucrează febril la ultimul ei proiect. Este vorba despre un film documentar pe tema exploatărilor miniere din Columbia şi a abuzurilor comise de corporaţiile multinaţionale prelucrătoare de cărbune. Păduri tăiate ilegal, sate relocate forţat şi demonstraţii de violenţă extremă tulbură frecvent viaţa localnicilor distrugând mediul şi comunitatea. Pentru a dovedi asta ȋnsă Nadja are nevoie de un martor dispus să rupă secretul legat de cooperarea dintre grupul minier şi grupările paramilitare din zonă. Lucrurile devin cu atât mai dificile cu cât tatăl Nadjei este chiar CEO-ul acestei corporaţii. Iar viaţa din Columbia este foarte diferită de cea din Elveţia.

Catinca Drăgănescu:


„Textul dramaturgului elveţian Dominik Busch frapează prin actualitate aducând în discuţie teme ca abuzul economic, exploatarea sau distrugerea mediului. Piesa este un veritabil thriller psihologic despre lumea – junglă de azi şi morala duală care o domină.

Deşi se vorbeşte despre exploatările miniere din Columbia şi efectele imperialismului economic, tema este extrem de reprezentativă şi pentru România. Fie că vorbim despre tăierile ilegale de păduri - cazuri ca Roşia Montană, Certej sau Pungeşti - este evident că şi noi ne aflăm în ipostaza de a opta (ca societate) care sunt valorile care ne reprezintă. Legea celui mai puternic ca şi concept articulat de filozoful englez John Locke spune că cel puternic are tendinţa de a se considera stăpân peste cel slab, ceea ce i-ar da dreptul de a profita sub orice formă de pe urma acestuia odată ce l-a cucerit. Ne reprezintă această idee? Pe noi de aici? Pe noi europenii? Pe noi cetăţenii planetei? Sau altfel spus, mai general: ne pasă de unde şi cu ce preţ uman vine aurul necesar funcţionării telefoanelor noastre mobile? Şi până la urmă ce are valoare mai mare: viaţa umană sau progresul economic? Viaţa umană sau adevărul? Mai există lucruri exclusiv bune sau exclusiv rele? Şi în astfel de situaţii gri, la ce te raportezi când alegi? Interesului personal? Răului celui mai mic? Profitului? Progresului? Interesului celui mai puternic? Moralei? Cărei morale?

Acestea sunt doar câteva dintre întrebările pe care le adresează spectacolul. Mi-ar plăcea să cred că e un exerciţiu provocator de teatru al conştiinţei, o invitaţie la luciditate şi empatie împachetată într-un spectacol – orchestră.

Concentrată în jurul perspectivei Nadjei, povestea se desfăşoară în faţa noastră sub forma unui colaj cinematografic. La graniţa dintre teatru şi film, Legea celui mai puternic propune spectatorilor o experienţă teatrală inedită, o călătorie palpitantă printr-un univers puternic senzorial, un poem muzical menit să incite imaginaţia publicului şi să provoace la dezbatere.”

Catinca Drăgănescu este regizor de teatru şi dramaturg. În 2012 a absolvit studiile de regie, iar ȋn 2019 studiile doctorale la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” Bucureşti. Este interesată de subiecte actuale şi controversate, pe care le abordează în maniere originale, îmbinând creaţia dramaturgică, colajul şi documentarea pe teren într-un aşa numit teatru al conştiinţei. Estetica sa foloseşte plastica corporală, rostirea şi muzicalitatea pentru a crea experienţe performative, generatoare de empatie.

Printre cele mai recente spectacole ale sale se numără: „Dragonul de aur” la Teatrul Andrei Mureşanu Sfântu Gheorghe, „Un dolce far niente” la Teatrul Naţional din Iaşi, „ [ză] Pescăruş” la Teatrul Clasic Ioan Slavici din Arad, „In umbra marelui Plan” la Reactor de creaţie şi experiment din Cluj, „Minunata Lume Nouă” la Teatrul Excelsior din Bucureşti, „Corp Urban” ȋmpreună cu Compania Giuvlipen, „Bun de Export” la POINT ART HUB, „Trei Surori” la Teatrul „Matei Vişniec” din Suceava, „Orb de mină” la Teatrul „Andrei Mureşanu” din Sfântu Gheorghe, „iHamlet” la Teatrul Excelsior, „ROVEGAN” la Centrul Replika şi „Lumea dinăuntru” la Unteatru.

Proiectele sale au fost prezentate la Berlin (2018),  Citizen Artist Incubator Viena (2016), Drama League New York şi Platforma FUTURE IS FEMININE (2016), International Community Arts Festival Rotterdam (2017).

Dominik Busch, născut la Sarnen în 1979 și crescut la Lucerne (Elveția), a terminat Școala de muzică din Lucerne, apoi a studiat filozofie și literatură germană la Zurich și Berlin.
Este dramaturg, autor de piese radiofonice și basist.

Ca basist are turnee cu trupa „Leash” în Germania, Elveția și Anglia, între 2004 și 2009.

În 2015 a fost invitat cu piesa „Draußen im Watt leg ich dich hin” („Acolo, în noroi, te culc”), la Festivalul de Teatru Kaltstart din Hamburg, iar în 2016 premiat la Festivalul de Teatru Radiofonic din Berlin (Berliner Hörspiel Festival), la categoria „Spectacole radiofonice lungi”. În stagiunea 2015-2016 este dramaturg la Teatrul Lucerne. Fragmente din piesa „Die Beflissenen” („Sârguincioșii”) sunt prezentate în cadrul serilor de teatru „Essen Zahlen Sterben” („Mănâncă Plătește Mori‘‘). „Das Gelübde‘‘ („Jurământul”) se numără printre cele trei texte câștigătoare la concursul de dramaturgie „Autorentheatertage” (Ziua teatrului de autor), în 2016, la Deutsches Theater Berlin. În 2017 participă la festivalul de teatru radiofonic „ARD Hörspieltagen” (ARD Teatru Radiofonic) din Karlsruhe, cu piesa „Unsere Fahrräder wiegen nichts und kosten ein Vermögen” („Bicicletele noaste nu au nici o greutate, dar costă o avere”); în același an va fi nominalizat la cel mai important premiu pentru dramaturgie radiofonică din Germania, „Hörspielpreis der Kriegsblinden”. În 2018 este nominalizat în cadrul „Prix Italia” (concurs european de dramaturgie pentru Radio, TV și internet). În perioada 2016-2017 lucrează la Teatrul Basel din Elveția, unde scrie piesa „Das Recht des Stärkeren” („Drepul celor mai puternici”). Spectacolul a avut premiera la acest teatru, în ianuarie 2018 (regia Felicitas Brucker). 


CRONICI:

Frica pierderii resurselor | https://amfiteatru.com/2020/02/26/frica-pierderii-resurselor/    

Un articol de Mircea Morariu| februarie 26, 2020

_________________________

Satu Mare Northern Theatre, Mihai Raicu Company

THE LAW OF THE JUNGLE

Written by: Dominik Busch

Translated by: Ioana Petre

Directed by: Catinca Drăgănescu

Musical composition and sound design: Cristian Vieriu

Vocal composition and choral arrangement: Diana Dolcan

Visual concept: Interior8

Light design: Lucian Moga, Alexandru Dancu

Scenography - assistant: Cristian Gătina

Cast:

NadjaIoana Cheregi, Crina Andriucă, Roxana Fânaţă, Adriana Vaida

ErikCiprian Vultur

SimonAndrei Stan

AlvaroAndrei Gîjulete

DiegoCătălin Mareş

The Choir - Carmen Frăţilă, Raluca Mara, Romul Moruţan

 

Duration: 1 hour and 45 minutes

Recommended age: 12+

The young director Nadja Studer works fevered for her latest project. It`s a documentary about the mining plant in Colombia and the abuses committed by the multinational corporations which  process the coal.  Illegal logging, villages relocated by force and extreme violence demonstrations trouble frequently the lives of the local people, destroying the environment and the community. But to prove it, Nadja needs a witness willing to break the secret linked to the cooperation between the mining group and the paramilitary group in the are. Everything becomes even more difficult because Nadja`s father is the corporation CEO himself. And the life in Colombia is way more different than it is in Switzerland.

Bilete online

SCENOGRAFIA
Cristian Gătina
asistență scenografie

DISTRIBUTIA

COLABORATORI
Alexandru Dancu
light design
Catinca Drăgănescu
regia artistică
Cristian Vieriu
compoziție muzicală și sound design
Diana Dolcan
compoziţie vocală şi orchestrație:
Lucian Moga
light design

ECHIPA TEHNICA
Cristian Rudăreanu
regia tehnică
Stike Molnár
proiecții video


Parteneri media
   
Abonare la Newsletter
Abonare

Creeat de Altersoft