de Matei Vişniec
STAGIUNEA 2004 - 2005
ANGAJARE DE CLOVN de Matei Vişniec
Regia: Ana Ciobanu
(studentă în anul V, Facultatea de Teatru şi Televiziune – UBB Cluj – spectacol examen de licenţă)
Scenografia: Cristian Gătina
Data premierei: 12 iunie 2005
Distribuţia:
Nicollo - Ciprian Scurtea
Peppino - Ciprian Vultur
Filippo - Iulia Ursa
Sufleur – Viorica Botar
Sunet – Szatvari Csaba
Lumini – Mihai Zima
Regia tehnică – Dorel Iurcencu
Ana Ciobanu când bate la porţile teatrului
· Mică de statură, firavă ca o liceeanccă de-a IX-a, Ana Ciobanu îşi dă examenul de licenţă cu spectacolul „Angajare de clovn” de Matei Vişniec pe scena Teatrului de Nord.
· Este în anul V – regie teatru, la Facultatea de Teatru şi Televiziune a Universităţii „Babeş – Bolyai” Cluj – Napoca, clasa prof. Gelu Badea.
Data naşterii – 25 noiembrie 1980, la Chişinău. Din 2000 este în România, bursieră a statului român. · La venirea în ţara noastră, tatăl său i-a spus: «Ai grijă cum te porţi, fiindcă n-ai numai „7 ani de acasă”, ci 20!»
· Cum a fost?, o întreb. „Am fost o studentă cuminte, mi-am făcut temele, am făcut şi o colaborare cu catedra de spaniolă, pentru Zilele Cervantes”. Am urmărit multe spectacole la Teatrul Naţional din Cluj, la Opera maghiară, la Naţionalul Bucureşti. · Colaborări minunate cu talentaţii colegi de la actorie: Ciprian Scurtea – vreo trei colaborări, cu Anca Opriş – acum actriţă la Teatrul orădean. · În cadrul proiectului iniţiat de Cristian Buricea, teatrolog, regizor, actor am pus în scenă un text de Andreev (rescris de Alina Deac, denumindu-l „Incognito”). · „Când am descoperit teatrul? După ce am văzut „Regele moare” de Eugen Ionescu, la teatrul din Chişinău, teatu ce-i poartă numele”. „Satu Mare, prin teatrul său e o trambulină. Sper să mă lanseze în lumea teatrului. Ştiu: distinsul profesor Gelu Badea va fi lângă mine, cei trei actori – prieteni vreau „să mă salveze”, rgia tehnică, luminile, decorul realizat de Cristi Gătina, bunăvoinţa d-lui director Andrei Mihalache, toate sper să-mi spună ”Drum bun” în spaţiul teatrului. Mulţumesc tuturor.”
(a consemnat Ioan Gavrilaş)
În teatru totul este frumos şi greu. Toţi am crezut cândva că teatrul începe cu noi şi nimic nu mai are importanţă până la noi. În teatru totul este posibil şi dureros. Toţi am gustat cândva din dulceaţa întâlnirilor acestea, când, pentru o clipă, ne-am împărtăşit din zgomotul scândurii de pe scenă şi din căldura reflectoarelor. În teatru totul este adevărat şi ireversibil. Toţi am privit cândva în clepsidra spartă a viselor de glorie.
Sfaturile dispar lecţiile se estompează uşor şi devin reflexe profesionale, îmbrăţişarea în care cuprindem visele noastre cu actori şi decoruri, culoare şi lumină se comprimă în fumul de ţigară. Uşor.
În teatru total este frumos şi greu, posibil şi dureros, adevărat şi ireversibil. Chiar şi teatrul. Mai ales el.
Bine ai venit Ana!
Gelu Badea
Satu Mare, 10.06. 2005
scenografia
Peppino
Nicollo
regia tehnică
Filippo
sufleur