Bilete online



BACANTELE (fără mască)

după Euripide

vezi tot programul


Video


Imagini

BACANTELE (fără mască), după Euripide

rescriere de Maria Manolescu
 

Regia: Dragoș Alexandru Mușoiu

Costume: Cristina Milea

Decor: Răzvan Chendrean

Coregrafia: Roxana Fânață

Muzica: Cári Tibor

Asistent regie: Tudor Dreve
 

Distribuția:

Puternicul Dionysos: Andrei Stan

Tânăra Dionysos: Raluca Mara

Lucrătoarea sexuală Dionysos: Crina Andriucă

Bahicul Dionysos: Romul Moruțan

Dionysos-mască: Ioana Cheregi

Pentheu: Cătălin Mareș

Agave: Carmen Frățilă

Cadmus: Ciprian Vultur

Thiresias: Tibor Székely

Jandarm: Andrei Gîjulete

Bacantele: Roxana Fânață, Sergiu Tăbăcaru, Vlad Mureșan, Alexandra Odoroagă, Andreea Mocan, Cristian But, Yvette Princz

Muzică live: Stike Molnar 

_______________
Regia tehnică: Cristian Rudăreanu

Sufleur: Yvette Princz

Sunet: Vlad Giurge

Lumini: Ioan Iluță, Călin Mocan

_______________
Foto-video: Süveg Károly
_______________

Spectacolul se joacă în curtea Muzeului de Artă din Satu Mare
______________
Durata: 1h, 40 min.
Vârsta recomandată: 16+
_______________

Dacă zeul Dionysos s-ar naște din nou, adică a treia oară, în vremurile noastre, sub ce formă ni s-ar arăta? Și cum s-ar răzbuna, de data aceasta, pe familia de la putere care-i tratează cu dispreț menadele muncite și dezamăgite de autorități? Bacantele (fără mască) e o rescriere unu la unu a Bacantelor lui Euripide, în vremuri pandemice, cu tot cu protestele lor cu, fără, și anti-mască.

Maria Manolescu

_______________
Cronici:
Arhetipul protestului și dimensiunile sale estetice
NONA RAPOTAN - 7 IUNIE 2021
https://bookhub.ro/arhetipul-protestului-si-dimensiunile-sale-estetice/?fbclid=IwAR1knLroW2KdoPWRnTtScNz2LKkPT-c5SYtcfkNQIlhlnIW3zbHmigLeJ0Q#.YL5iZE3HqaE.facebook

Protestele ca sărbători populare
de Oana Cristea Grigorescu - iunie 11, 2021
https://revistascena.ro/cronica-saptamanii/protestele-ca-sarbatori-populare/?fbclid=IwAR35yv_ejOgWxWtR8r4yJcK-8YDxKgABRKKBnvvxhdjzxa4HqxVX6g2MQgg

ANDREI GÎJULETE : “Capul ce se pleacă, sabia îl taie de jos în sus – una dintre lecțiile din Bacantele.”
https://www.dailymagazine.ro/2021/09/18/9-zile-in-3-motive-dialog-andrei-gijulete-capul-ce-se-pleaca-sabia-il-taie-de-jos-in-sus-una-dintre-lectiile-din-bacantele?fbclid=IwAR2qPHlo7FzT_ggkhSIwI8VRCI71rJHvPNb4goIO63zS-RIHn-wNZS2Fn-8 

_______________

Ultimul mare tragic grec, Euripide (480 -406 î.Hr.) este şi cel mai apropiat de sensibilitatea noastră contemporană. Cu toate că autorul celor 78 de tragedii şi drame cu satiri (din care ne-au rămas 18) era iubit de public, laurii victoriei nu i-au fost acordaţi decât la 5 concursuri. Căci Euripide era considerat un necredincios, un negativist, un răzvrătit, care afirma că toţi oamenii sunt de la natură egali: „Aceeasi Mamă Natură” spunea Euripide „a dat tuturor oamenilor aceeaşi înfăţişare; aşa încât nici un om n-are nimic care să-l deosebească de ceilalţi oameni; nobili sau oameni de rând, cu toţii avem aceeaşi obârşie”. Prin coborârea personajelor de pe piedestalul sublimului convenţional la nivelul oamenilor obişnuiţi, prin limbajul firesc al vieţii de toate zilele, Euripide a devenit cel mai „modern” dintre tragicii antici şi cel din care s-au inspirat mai mult dramaturgii moderni.

_______________

Născută în Braşov, 1980, Maria Manolescu este prozatoare şi dramaturgă.

A absolvit Masterul de Scriere Dramatică din cadrul U.N.A.T.C. şi a participat în 2007 la Rezidenţa de Dramaturgie de la Royal Court Theatre. A câştigat ediţia a 3-a a concursului dramAcum în 2007 cu piesele With a Little Help from My Friends (regia Radu Apostol, Teatrul Naţional Iaşi, 2007) şi Sado-Maso Blues Bar (regia Gianina Cărbunariu, Teatrul Foarte Mic Bucureşti, 2007). Alte piese: Re:Re:Re:Hamlet (Bulandra, 2008, în cadrul Festivalului Blog the Theatre), Ca pe tine însuţi (Teatrul Foarte Mic, 2009), Cercetătorii japonezi şi După sfârşitul lumii (Green Hours 2013, în cadrul show-lui teatral site-specific iniţiat de Andreea Vălean şi Peca Ştefan), Nu sunt Iisus Hristos / I`m not Jesus Christ (Papercut Theatre, Teatrul N16, Londra, regia Melissa Dunne).

A publicat romanele Halterofilul din Vitan, Editura Polirom 2006, Ca picăturile de sânge pe linoleumul din lift, Editura Cartea Românească 2010 și Vânători-culegători, Polirom 2019. Este prezentă în mai multe antologii de proză, iar piesele sale sunt traduse în engleză, franceză, turcă, sârbă, ebraică.

Cele mai recente piese ale ei sunt Sclavi (regia Theodor-Cristian Popescu, Fabrica de Pensule Cluj, 2017), Micul nostru centenar, piesă dezvoltată în cadrul Drama 5 (regia Dragoș Mușoiu, Reactor de creație și experiment Cluj, 2018) și Marele B – un cabaret despre burnout (regia Adonis Tanța, Zug.Zone Cluj, 2019).

În 2019 a câștigat concursul de dramaturgie al Bacău Fest Monodrame cu piesa Tiadora, și premiul pentru dramaturgie oferit de Scena.ro, în cadrul Premiilor Sofia Nădejde pentru literatură feminină.

Recent, a contribuit cu o scenă dintr-o nouă piesă (Trei ființe ale pădurii) la antologia Izolare apărută la Nemira – Toate încasările obținute din vânzarea acestui ebook vor fi donate pentru combaterea COVID-19, către Asociația Dăruiește Viață. 

În prezent este doctorandă în teatru la Universitatea de Arte din Târgu-Mureș.

_______________

Dragoș Alexandru Mușoiu a absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București, secția Regie Teatru (ciclul licență, în 2012, cu spectacolul După ploaie de Sergi Belbel și masteratul în 2014 cu spectacolul pool. no water de Mark Ravenhill).

În studenție, a lucrat în mediul independent realizând, printre altele, spectacolele Night on Earth, adaptare după Jim Jarmusch (Teatrul Apropo, 2012 - spectacol selecționat la Gala HOP 2012, secțiunea grup) și DOR - un performance comunitar realizat prin metoda devised în Pittsburgh, Pennsylvania. De asemenea, a realizat câteva spectacole lectură, printre care Specii pe cale de dispariție de Petr Zelenka și Alaska de Gibran Portella (Teatrul Nottara București) sau Corsarii de Phillip Lohle (Institutul Goethe).

A debutat în teatrul profesionist în urma câștigării unor concursuri de proiecte adresate tinerilor regizori, în urma cărora au rezultat spectacolele Jocul de-a vacanța de Mihail Sebastian (Teatrul de Comedie, 2015), Suntem ultimii 5 - 5 piese scurte de Samuel Beckett (Teatrul National București, 2016), My Arm de Tim Crouch (Point Art Hub, 2018) și Spargerea, adaptare după Răzvan Petrescu (Teatrul Național Craiova, 2015). Cu Teatrul Național Craiova a urmat o serie de colaborări, în 2016 - regizor asociat la spectacolul Julius Caesar de William Shakespeare; în 2017 - Elefantul din cameră sau The Vibrator Play de Sarah Ruhl și în 2019 Operațiunea Marte. Fabuloasa aventură a devenirii noastre de Alexa Băcanu. În 2018 a colaborat cu Teatrul dramatic „Fani Tardini” din Galați, unde a realizat spectacolul Uluitoarele numere de singurătate ale lui Edward Gant de Anthony Neilson.

În mediul independent, a colaborat în multiple rânduri cu Reactor de Creație și Experiment din Cluj Napoca, unde a realizat spectacolele M.I.S.A.părut de Alexa Băcanu (2017), Micul nostru centenar de Maria Manolescu (2018) și Fereastra care n-avea somn de Selma Dragoș (spectacol produs de MiniReactor în 2020, care nu a putut avea premiera datorită pandemiei). Tot printre spectacolele finalizate dar nereprezentate public datorită restricțiilor se numără Electronic City de Falk Richter (Teatrul Sică Alexandrescu Brașov) și IF, un musical de Alexa Băcanu și Renata Burcă (unteatru București).

Ocazional, traduce și adaptează texte contemporane și lucrează cu trupe de teatru pentru adolescenți (Laboratorul de Teatru Tânăr Relief, edițiile 1 și 3, Festivalul de teatru pentru liceeni Amprente etc).


Bilete online

DISTRIBUTIA
Andreea Mocan
Bacantă
Andrei Stan
Puternicul Dionysos
Crina Andriucă
Lucrătoarea sexuală Dionysos
Cristian But
Bacantă
Ioana Cheregi
Dionysos-mască
Raluca Mara
Tânăra Dionysos
Romul Moruțan
Bahicul Dionysos
Tibor Székely
Thiresias
Vlad Mureşan
Bacantă

COLABORATORI
Dragoș Alexandru Mușoiu
Regia artistică

ECHIPA TEHNICA
Cristian Rudăreanu
Regia tehnică
Stike Molnár
Muzică live
Yvette Princz
Sufleur / Bacantă


Parteneri media
   
Abonare la Newsletter
Abonare

Creeat de Altersoft