Vineri 9 noiembrie 2018, ora 21.00 - Teatrul de Nord, Sala Studio
Spectacol invitat în proiectul Focus Drama
SCRISORI DE PE FRONT
Un proiect Texte bune în locuri nebune
Regia, scenariul, ilustrația muzicală: Ionuț Caras
Distribuția: Ionuț Caras, Matei Rotaru, Daniela Purcărea și Ștefan Iancu
Lumini: Mădălina Mânzat
Sunet: Vlad Negrea
Traducere în limba engleză: Cristina Tanov
Foto: Alin Barbir
Spectacolul-lectură Scrisori de pe front cuprinde mărturii ale soldaților români de pe diverse fronturi din timpul celor două Războaie Mondiale. Am adăgat în text și unele pasaje din scrisorile soldaților români din Afghanistan. Sunt destăinuiri simple, fruste și brutal de sincere. Ororile războiului, consecințele sale tragice dar și patriotismul sunt puse în balanță în acest spectacol-mărturie. Scrisorile de pe front au fost citite pentru prima data în popota Comandamentului Diviziei 4 Infanterie Gemina, în prezența cadrelor militare și a spectatorilor obișnuiți.
Texte bune în locuri nebune a plecat din underground-ul clujean, mai precis din atmosfera nebună și boemă din Insomnia și își propune să călătorească artistic prin diverse spații neconvenționale din Cluj și din țară. Spectacolele noastre pun în primul rând accentul pe textele care conţin un fior dramatic dar care nu sunt scrise pentru scenă: pagini obscure din literatură, experimente literare sau chiar fragmente din marea literatură. Nu doar cartea scrisă va fi sursa principală de inspiraţie, ci, mai degrabă, cuvântul în sine (cuvântul care distruge, care creează, cuvântul ironic, dar şi cel care are nevoie de apărare).
Ionuț Caras
În peisajul cultural clujean s-a impus un proiect care își propune să realizeze, cu mijloacele artei actorului (dar nu tocmai în sensul în care ne-am obișnuit în fotoliul comod al convenției teatrale) o arheologie a sensurilor, extrasă din texte importante ale literaturii autohtone și universale, dar și din pagini mai puțin familiare publicului. „Texte bune în locuri nebune” este un demers care ne întoarce la funcția cuvîntului integrat discursului literar, dar care, prin depășirea propriei ținte, propune, de fapt, o alternativă performativă în spațiul cultural autohton.
Gina Șerbănescu
FOCUS ÎN DIALOG | 8 – 10 noiembrie 2024
METAMORFOZE în CĂRUȚA CU TEATRU, ediția a II-a
„Căruța cu Teatru” – ediția a II-a
Textele câștigătoare ale concursului de dramaturgie Focus Drama, ediția a III-a
Regulamentul concursului cu tema „Spațiul dintre noi” - FOCUS DRAMA, ediția a III a
FOCUS DRAMA, ediția a III-a
Un nou proiect al asociației Focus Drama: CĂRUȚA CU TEATRU
FOCUS FEST 2022, ediția I
Proiectul FOCUS YOUTH a ajuns la final
Ateliere gratuite de teatru pentru liceeni din Satu Mare
FOCUS FEST 2022
Cronică de Claudiu Groza, revista Tribuna
Dramaturgia românească contemporană în focus la Teatrul de Nord
FOCUS DRAMA, ediția 2021
3-5 decembrie 2021, weekend dedicat dramaturgiei românești contemporane
Rezultatele concursului de dramaturgie cu tema INSULA
Concurs de dramaturgie cu tema INSULA
Răzvan Rocaș: Absurditatea unui război al nimănui
Vasile Andreica: “Tără(z)boi”, sau jocul vieţii şi al morţii într-o ţară a nimănui
Răzvan Rocaș: Fărâme de amintiri readuse la suprafaţă
Răzvan Rocaș: Represaliile paranoice ale unei minţi ignorante
Răzvan Rocaș: Despre abuz şi părinte în noul mileniu
Răzvan Rocaș: Sono una leonessa rumena
Răzvan Rocaș: Despre dilemele nespuse ale generaţiilor
FOCUS DRAMATURGIA ROMÂNEASCĂ
TĂRĂ(Z)BOI
SPECTACOLE-LECTURĂ
Spectacol invitat: M.I.S.A.PĂRUT
Spectacol invitat: SCRISORI DE PE FRONT
Interviu cu Mariana Starciuc, autoarea textului TĂRĂ(Z)BOI
Proiectul FOCUS DRAMA
Rezultatele concursului de dramaturgie
CONCURS DE DRAMATURGIE / Focus Drama: Ro