comedie în trei acte de I. L. Caragiale
D`ALE CARNAVALULUI
comedie în trei acte de I. L. Caragiale
Regia artistică: ANDREI MIHALACHE
Scenografia: ALEXANDRU RADU
Pregătirea muzicală: DORIN GRIGUȚĂ
Coregrafia: GABRIELA TĂNASE
Persoanele (în ordinea autorului):
NAE GIRIMEA, frizer și subchirurg - SORIN OROS
IANCU PAMPON - ROMUL MORUȚAN
MACHE RAZACHESCU, ce-i mai zice și CRĂCĂNEL - RADU BOTAR
UN CATINDAT DE LA PERCEPȚIE - ALEXANDRA ODOROAGĂ
IORDACHE, calfă la Girimea - CIPRIAN VULTUR
UN IPISTAT - STELIAN ROȘIAN
DIDINA MAZU - ALINA NEGRĂU
MIȚA BASTON - DORINA NEMEȘ
UN CHELNER - TIBOR SZÉKELY
O MASCĂ - CARMEN FRĂȚILĂ
ALTĂ MASCĂ - YVETTE PRINCZ
_________________________
Sufleur: Yvette Princz
Regia tehnică: Cristian Rudăreanu
Sunet: Vlad Giurge, Gabriel Koka
Lumini: Ioan Iluță, Ciprian Fogaș
_________________________
Data premierei: 30 aprilie 2017, Teatrul de Nord - Sala Mare
_________________________
Piesa lui I.L. Caragiale ”D`ale Carnavalului” este un bal mascat fabulos, o telenovelă arhaică în care personajele - ascunse când sub măștile carnavalului, când sub ale onorabilității - trăiesc într-o lume în care există o singură lege: a înșela (fizic, moral, pecuniar) fiecare pe fiecare. Mița pe Crăcănel cu Nae, Didina pe Pampon cu Nae, Nae pe Didina cu Mița și pe Mița cu Didina, Catindatul pe nenea Iancu și Ipistatul pe toată lumea. Nici Iordache nu rămâne dator în a-i juca pe toți pe degete și nu putem băga mâna în foc pentru Chelner că nu turna apă în jamaică. Așa trebuie să fi fost în 1885 în mahalalele de pe meleagurile noastre de poveste, măcar prin ochii lui Caragiale.
După 132 de ani nu ne mai rămâne decât să ne uităm peste umăr sau în oglindă și să vedem dacă nu cumva - dintr-o ironie balcanică a istoriei - pamponii și crăcăneii au devenit patroni sau politicieni (sau și una și alta) și nu se mai ciomăgesc cu mâna lor ci angajează body-guarzi; dacă bibicii, din lipsă de mușterii în frizerie, n-au devenit hair-style-iști (unora nemaiplăcându-le femeile); dacă suavele mițe și didine nu s-au dat jos de pe bicicletă și din trăsuri și s-au cocoțat la volanul unui SUV pentru a se deplasa mai repede de la amantul plătitor la amantul iubitor.
Poate că se organizează mai rar baluri mascate, dar carnavalul e zilnic; măștile, dualitatea, minciuna au rămas un mod de viață, au devenit o filozofie...
Andrei Mihalache
regia artistică
scenografia
UN CATINDAT DE LA PERCEPȚIE
DIDINA MAZU
O MASCĂ
IORDACHE
MIȚA BASTON
CRĂCĂNEL
IANCU PAMPON
NAE GIRIMEA
UN IPISTAT
UN CHELNER
pregătirea muzicală