MOARA CU NOROC
adaptare de Andrei Mihalache după Ioan Slavici
vezi tot programul


Imagini

STAGIUNEA 2011 - 2012

 

Decor şi costume – Alexandru Radu

Regia artistică – Andrei Mihalache

 

Distribuţia:

Ghiţă – Vlad Mureşan

Ana – Dorina Nemeş

Bătrâna – Adriana Vaida

Lică Sămădăul – Sorin Oros/Dorin C. Zachei

Pintea – Ciprian Vultur

Comisarul – Stelian Roşian

Răuţ – George Bîrsan

Buză Ruptă – Sergiu Tăbăcaru

Săilă Boarul – Carol Erdös

Marci – Tibor Székely

Uţa – Camelia Rus/Alina Negrău

Văduva – Raluca Mara/Diana Turtureanu

Servitoarea – Gabriela Dorgai

Vizitiul – Cosmin Domnişan

Jandarmul – Vlad Chico

Jandarmii – Laszlo Pfeiffer, Marius Bîte, Augustin Strîmb

Copiii              

Lăutarii

 

Asistent regie – Adriana Vaida

Sufleur şi regia tehnică – Viorica Botar

Lumini – Ioan Dindiligan, Tudor Gătina

Sunet – Szatvári Csaba

 

 

Drama lăcomiei şi mafia ardeleană

Mulţi dintre noi am citit “Moara cu noroc” pentru prima oară obligaţi de şcoală. O lectură liberă, la o vârstă mai înaintată poate, te lasă uimit de profunzimea şi priceperea autorului. Această poveste despre lăcomia care distruge o familie fericită, un text dens în care se împleteşte drama psihologică, ancheta poliţistă şi intriga sentimentală, rezistă timpului şi este la fel de provocatoare acum ca în 1881, când a fost publicată.

Povestea e ştiută: cizmarul Ghiţă devine proprietarul hanului izolat de la “Moara cu noroc” şi intră, mai mult silit, în afacerile murdare ale gangsterului local, Lică Sămădăul, ceea ce-i cauzează probleme cu legea şi mustrări de conştiinţă, îl fac să piardă iubirea soţiei sale Ana şi duc întreaga familie spre o distrugere totală. E un subiect generos pentru o punere în scenă şi mai ales pentru un film, iar varianta cinematografică regizată de Victor Iliu în 1955 a şi fost nominalizată la Palme D’Or la marele festival de la Cannes.

O adaptare teatrală pune multe probleme, pentru că e greu de adus în scenă întreaga paletă epică, iar partea psihologică cere actori sensibili şi îndrăgostiţi de meserie. Nici montarea sătmăreană nu e perfectă, dar reuşeşte să redea universul întunecat al operei în cele două ore de spectacol.

Bunul, răul şi urâtul

Decorul imaginat de Alexandru Radu e minimalist şi mobil, bine compartimentat. Jocul luminilor şi umbrelor şi muzica tulburătoare introduce spectatorul în lumea de tenebre în care ordinara familie a lui Ghiţă va intra după începutul paşnic al nuvelei.

Regizorul Andrei Mihalache a lăsat la o parte ironia care-i e atât de dragă şi a făcut un spectacol de dramă, Lică Sămădăul devenind un proscris tragic, iar Ghiţă un erou aproape negativ, măcinat de lăcomia în conflict cu scrupulele morale.

Vasile Andreica, Informaţia de duminică

 

Bilete online

REGIA

SCENOGRAFIA

DISTRIBUTIA
Adriana Vaida
Bătrâna
Carol Erdös
Săilă Boarul
Raluca Mara
Văduva
Sergiu Tăbăcaru
Buză Ruptă
Sorin Oros
Lică Sămădăul
Stelian Roşian
Comisarul

COLABORATORI

FOȘTI ANGAJAȚI ȘI COLABORATORI
Gabriela Dorgai
Servitoarea
Vlad Chico
Jandarmul

ECHIPA TEHNICA
Viorica Botar
regie tehnică și sufleur

Abonare la Newsletter
Abonare

Creeat de Altersoft